Ponuda i potražnja prijevoza

'Kako bi domaći prijevoznici lakše konkurirali stranim, nužne su promjene'

on Subota, 31 Svibanj 2014. Posted in Izdvojeni članci, Hrvatska

Na sastanku Radne skupine prijevoznika izvanrednog cestovnog prijevoza Udruženja cestovnog prometa HGK koji se održao 23. svibnja u HGK definirani su prijedlozi planiranih izmjena Pravilnika o izvanrednom prijevozu.

'Kako bi domaći prijevoznici lakše konkurirali stranim, nužne su promjene'Naime, prijevoznici su resornom Ministarstvu pomorstva, prometa i veza inicirali promjene, a riječ je o sljedećim zaključcima: Hrvatske ceste bi ubuduće izdavale sve dozvole i raspolagale sa svom popratnom dokumentacijom koja će biti na raspolaganju prijevoznicima, pojednostavila bi se procedura izdavanja dozvola (elektronski obrasci, e-mail itd.), smanjile naknade za izdavanje dozvola, uvelo bi se više vrsta dozvola (jednokratne – višekratne, dnevne, mjesečne, godišnje).

Osim toga, povećala bi se kontrola i sankcije od strane nadležnih institucija (kontrola će se moći obavljati i retroaktivno), Hrvatske ceste bi putem navigacijskog sustava (GPS) nadgledale obavljanje izvanrednog prijevoza i objedinjavale podatke o stanju na cestama i tome prilagođavale obavljanje izvanrednih prijevoza, a uveo bi se i novi način organizacije tehničkog praćenja izvanrednog prijevoza (manja uloga MUP-a). Također se razmatra i novi sustav vaganja tereta koji bi ubrzao i pojednostavnio samu proceduru.

Na sastanku su sudjelovali najveći prijevoznici iz ovog segmenta cestovnog prijevoza poput Zagrebtransa, Velebit prometa, GP Krk, Vijadukta, Sajko Tomislava. Osnovna namjera izmjene Pravilnika je da se u našu zakonsku regulativu unese pozitivna europska praksa u vezi obavljanja ovih prijevoza koji su vrlo specifični jer se prevoze tereti velikih dimenzija i težina, a osnovna svrha izvanrednih prijevoza uvijek je u funkciji velikih investicijskih projekata u RH (vjetro parkovi, izgradnja cestovne i željezničke infrastrukture, industrijski pogoni, građevina) ili velikih izvoznih poslova hrvatskih tvrtki.

Više desetaka najvećih hrvatskih tvrtki, prvenstveno onih proizvodnih i izvozne orijentacije (Končar grupa, Đuro-Đaković, Adriadiesel, Alstom, Dalekovod, Hrvatska elektroprivreda itd.) zainteresirane su za to da se ova problematika što brže i adekvatnije riješi jer se aktualnom organizacijom izvanrednih prijevoza usporavaju investicije u RH i otežava izvoz visoko vrijednih industrijskih proizvoda.

U MPPI formirana je Radna skupina za izmjenu i dopunu Pravilnika koja se sastoji od stručnjaka iz MPPI-a, MUP-a, HC-a i HAC-a, koja je započela s pripremom izmjena i dopuna Pravilnika.

Prijevoznici pozdravljaju formiranje Radne skupine, no napominju da je u skupinu potrebno imenovati i predstavnike prijevoznika jer je njihovo sudjelovanje pri donošenju Pravilnika iznimno važno. O svemu tome i pisano će obavijestiti resornog ministra, a zahtjev s konkretnim prijedlozima prijevoznika u vezi izmjene Pravilnika uputiti na MPPI, Upravu prometne inspekcije i Upravu cestovnog i željezničkog prometa. Za kraj su naglasili kako u MPPI imaju adekvatnu potporu za rješavanje nagomilanih problema te da će predstojeće izmjene doprinijeti da se naši prijevoznici lakše prilagode poslovanju na EU tržištu te da će lakše konkurirati stranim prijevoznicima koji pokušavaju preuzeti i izvanredne prijevoze u RH.

Komentirajte

Ostavili ste komentar kao gost.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove portala PRIJEVOZ.HR.
Portal PRIJEVOZ.HR zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja.Zbog velikog broja komentara portal PRIJEVOZ.HR nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.

Stanje na cestama

Loading feeds...

Custom Logo Design